Näytetään tekstit, joissa on tunniste Perth. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Perth. Näytä kaikki tekstit

maanantai 24. maaliskuuta 2014

Doing time.



































Nykyisen työni hyviä puolia on se, että saan tehdä kivoja asioita asiakkaideni kanssa. Käydä seinäkiipeilemässä, kuntosalilla, melomassa, elokuvissa ja vaikkapa vankilassa! Nämä kuvat ovat Fremantlen vankilasta, läheltä Perthiä. Vankila ei tietenkään enää ole toiminnassa ja sinne pääsee erilaisille kierroksille. Mahtavinta olisi ollut mennä illalla pimeässä taskulamppujen valossa, mutta työajan puitteissa piti tyytyä normaaliin päiväkierrokseen. Opas oli hulvattoman hauska heppu ja vankila karuudessaan jopa viehättävä (miehän siis rakastan vanhoja rapistuneita seiniä, varsinkin tiiliseiniä, sementtilattioita ja raakalautaa). Jotkut elinkausivangeista olivat saaneet taiteilla selliensä seiniin ja hirttoköysi sekä raipaniskuteline olivat edelleen paikoillaan. Nälkähän sitä tietenkin tuli kierrellessä ja hampurilaisbaarissa nautiskeltiin superhyvät hampparit - kasvisvaihtoehtojakin oli useampi.

My job is so awesome - I get to do all sorts of fun stuff like going indoor climbing and kayaking and prison visits! These pics are from Fremantle prison, not an active prison anymore of course. They offer a variety of tours (like torch light tours when it gets dark), we just did a regural day time tour. The guide was just hilarious and the prison itself quite attractive in it's raw beauty with exposed prick walls, concrete floors and raw timber ceilings. After the tour we enjoyed some delicious burgers in Freo, vegetarian of course.

torstai 9. tammikuuta 2014

I scream.



Rentoutumista vuoden 2014 ensimmäisenä päivänä Perthissä.

Chilling in Perth on the first day of the year 2014.

Happy New Year 2014!




Uudenvuoden aattona käytiin shoppailemassa, Kings Parkissa ja illalla hengailtiin Northbridgessa missä oli parilla lavalla bändejä ilmaiseksi ja ihmisiä tungokseksi asti. Väsymys otti vallan vanhuksista ja suuntasimme ajoissa majapaikkaamme, niinpä ilotulituksia katselimme Virven kanssa juna-aseman sillalta.Viime vuosi toi tullessaan paljon haasteita, uusia ihmisiä, uusia ystäviä, yrittämistä, epäonnistumista, turhaantumista, toivoa, iloa, surua ja oli kaikenkaikkiaan melkoisen raskas mutta myös erittäin antoisa. Muuttaminen vieraaseen maahan ei todellakaan ole helppoa, varsinkin jos lähtee soitellen sotaan ilman työpaikkaa, ilman mitään perusturvaa. Varsinainen seikkailu tästä kehkeytyi, mutta päivääkään en pois vaihtaisi. Tältä vuodelta toivon hieman armoa ja jatkan samalla asenteella kuin viime vuonnakin aussilaisittain - NO WORRIES.

On New Year's Eve we went to Kings Park first and then hang around Northbridge listening to some live music on crowded streets. It's been a full on year, moving to a foreign country and there has been joy and sadness, homesickness and frustration, hope and new friends. It's been hard, but also unforgetable - I would not change a thing. Quite an adventure I'd say. From this year I am hoping for a bit mercy and easy being and just continue with the same aussie attitude - NO WORRIES.


Rottnest Island.






























Uudenvuoden aattoa edeltävä päivä vietettiin Perthin lähistöllä Rottnest saarella. Saari on tunnettu lyhythäntäkenguruistaan, jotka ovat noin maatiaiskissan kokoisia ihania otuksia. Nämä ihanuudet pysytteleväy lähinnä piilosilla päiväsaikaan, sillä kuumuus ajaa niitä etsimään varjoa, etteivät vallan läkähdy. Iltasella niitä sitten kokoontuu satoja nurmialueille seurustelemaan. Rottnest on ainutlaatuinen paikka maailmassa, sillä Australiassa on sen lisäksi vain muutamia pieniä "taskuja", joista vielä quokan voi bongata. Quokat elävät Rottnestilla aivan luonnonvaraisina, niiden ruokkiminen on kiellettyä eikä esimerkiksi sille tehdä mitään, että kesäkuumalla niitä kuolee janoon sankoin joukoin vedenpuutteeseen. Quokat olivat melkoisen kesyjä, ja paria pääsimme silittelemäänkin. Rapsuttelun lisäksi kävimme uimassa ja snorklaamassa. Näissä kuvissa näkyy vain hyvin pieni osa saarta (vaikkei se iso olekaan), ja ainakin itse haluaisin mennä sinne vielä uudestaan oikein kunnolla ajan kanssa. Saari on erinomainen pyöräilemiseen, eli seuraavalla kerralla pyörät ja teltta mukaan.

Before New Years, we spent a day on Rottnest Island, near Perth. It's a unique place in the world, since you can spot plenty of quakkas, especially after twilight. They are nocturnal animals after all. Besides on Rottnest, there is only a few small pockets in Western Australia where you can spot these cute little creatures. They are very friendly and some might even let you pet them, if you are patient enough to hang around them. We were :) We did some snorkling and swimming too, the beaches are quite nice on Rottnest too. We only saw a small part of the island, so I definately want to go back and see more. Next time with my bike and a tent.